Podsekretarz stanu Tadeusz Nalewajk uczestniczył w konferencji podsumowującej realizację projektu systemowego pt.: „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”, która odbyła się na Stadionie Narodowym. Spotkanie było okazją do podsumowania doświadczeń w zakresie realizacji programu promocji eksportu.
W ramach projektu systemowego Ministra Gospodarki, Agencja Rynku Rolnego była wykonawcą branżowego programu promocji branży polskich specjalności żywnościowych w latach 2012 -2015. Program miał na celu wykreowanie nowych, silnych, polskich marek, które będą rozpoznawalne na świecie i kojarzone przez to z krajem pochodzenia. Na sześciu rynkach zagranicznych tj. Rosja, Niemcy, Chiny, Francja, Ukraina, Zjednoczone Emiraty Arabskie, na stosikach narodowych promowano Polskę pod hasłem „Poland Tastes Good”.
Dzięki realizacji projektu nowe polskie marki zyskały na znaczeniu, a polscy przedsiębiorcy uzyskali istotne wsparcie i możliwości promocji na znacznie szerszą skalę. Działania promocyjne umożliwiły zaistnienie polskich specjalności eksportowych tworzących nową markę „Polska” w świadomości zagranicznych odbiorców.
– Poprzez organizację wspólnych przedsięwzięć promocyjnych, np. w formie stoiska narodowego, na którym byli obecni w ramach poszczególnych branż zarówno liderzy, jak i mniejsze firmy, udaje się tworzyć fundamenty współpracy. Ważne jest w związku z tym, aby kontynuować działania promocyjne w tej formule, nie ograniczając…
Czytaj więcej na e-wydaniu zielonego sztandaru:http://wydawnictwoludowe.embuk.pl/pub/zielony-sztandar-zielony-sztandar-7-13-pazdziernika