– W ramach kampanii „Made in Poland“ będziemy zachęcać m.in. biznes z Czech, Niemiec, Ukrainy, Chin oraz Rosji do nawiązywania relacji handlowych z polskimi przedsiębiorcami – powiedział wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński podczas inauguracji projektu. Konferencja odbyła się 14 października 2013 r.
Wicepremier Piechociński podkreślił, że głównym celem kampanii „Made in Poland“ jest wzmocnienie wizerunku Polski wśród zagranicznych inwestorów. – Chcemy akcentować naszą obecność na rynku czeskim, niemieckim, ukraińskim, chińskim i rosyjskim m.in. poprzez reklamę w prasie, internecie, outdoor, a także działania PR – powiedział.
Zaznaczył, że mamy w naszym kraju wybitnych menadżerów, inżynierów, naukowców i innych specjalistów z wielu dziedzin, którzy przyczyniają się do sukcesów Polski w świecie. – Dzięki ich pracy i wysiłkowi polskie osiągnięcia są coraz bardzie zauważalne na arenie międzynarodowej, a Polska jest cenionym partnerem biznesowym – powiedział.
Wicepremier przypomniał, że MG wytypowało 15 branż o szczególnym potencjale eksportowym. – Naszą propozycję wsparcia kierujemy głównie do producentów stolarki okiennej i drzwiowej, mebli, jachtów i łodzi rekreacyjnych, kosmetyków, biżuterii, przedstawicieli przemysłu budowlanego, biotechnologicznego, farmaceutycznego czy wytwórców polskiej żywności – wymienił.
Poinformował również, że w realizację kampanii zaangażowały się podległe MG Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji Ambasad i Konsulatów RP, które mają swoje siedziby właśnie w krajach objętych kampanią. – Ich wsparcie pozwoli na szerokie dotarcie z przekazem bezpośrednio do przedstawicieli biznesu i inwestorów, którzy mogliby być zainteresowani współpracą z polskimi przedsiębiorcami – powiedział.
Ponadto wicepremier Piechociński przypomniał, że w 2013 r. ruszyło już 5 nowych programów ogólnych realizowanych na rynkach perspektywicznych czyli w Algierii, Brazylii, Kanadzie, Kazachstanie i Turcji, jak również program promocji branży gier wideo. – W ramach tych projektów Polska była krajem partnerskim ILA Berlin AIR Show oraz targów CeBIT 2013 – dodał.
Wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik, podkreśliła z kolei że dzięki promocyjnym programom ogólnym MG zorganizowało blisko 50 imprez targowo-wystawienniczych i prawie 100 towarzyszących wydarzeń, m.in. misje wyjazdowe dla przedsiębiorców, wizyty dziennikarzy zagranicznych, konferencje prasowe, seminaria czy stoiska informacyjno – promocyjne. – Tylko w tym roku w ramach branżowych kampanii odbędzie się około 100 imprez targowych na całym świecie z udziałem polskich przedsiębiorców – zaznaczyła.
Kampania Ministerstwa Gospodarki „Made in Poland” jest finansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, zaplanowanego na lata 2007-2013.