Tak wygląda dobra żywność

Tłumy warszawiaków uczestniczyły w pikniku rodzinnym „Poznaj Dobrą Żywność”. Na terenach Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego „wyrosły” stoiska ponad stu wystawców, producentów dobrej żywności. Wytwarzane przez nich smakołyki można było bezpłatnie degustować. A kto się mocno rozsmakował, mógł zakupić również coś na później. Było warto. Potwierdzały to kolejki chętnych, ustawiające się do wszystkich stoisk.

To już XV. edycja imprezy, organizowanej przez resort rolnictwa, która wcześniej odbywała się na dziedzińcu ministerstwa rolnictwa. Po latach nabrała rozmachu i przeniesiono ją na tereny rolniczej uczelni. Celem tego przedsięwzięcia jest promowanie polskiej żywności i informowanie konsumentów o wysokiej jakości rodzimych wyrobów.

Wyjątkowość polskich produktów podkreślał minister Marek Sawicki. Zachowały one niepowtarzalny smak i zapach, jak te z „babcinej” kuchni. Mamy czym się chwalić, bo polska żywność podbija serca i żołądki Europejczyków oraz mieszkańców innych części świata. A ministerialny Program Poznaj Dobrą Żywność pomaga w promowaniu tego, co najlepsze. Służy temu również coroczny piknik.

Aura i frekwencja dopisały na „szóstkę”. Trudno było wymarzyć sobie na ten dzień lepszą pogodę. Warszawiacy, którzy licznie przybyli z całymi rodzinami, wspólnie bawili się na terenach uczelnianych ogrodów do późnych godzin. Przygotowano moc atrakcji, zarówno dla dorosłych, jak i dla najmłodszych członków rodzin. Oprócz uczestnictwa w licznych degustacjach i pokazach kulinarnych, wszyscy chętnie brali udział w różnorodnych konkursach i zabawach.

Były także inne niespodzianki. „Mleczna Wyspa”, „Mięsna Wyspa Rozmaitości”, miasteczko „Polski smak koniny i jagnięciny” oraz „Drobiowe wariacje” – to ciekawostki przygotowane przez organizacje branżowe, które otrzymały wsparcie finansowe z Funduszy Promocji. W tych specjalistycznych strefach można było uzyskać informacje o zaletach prezentowanych wyrobów, a nawet nauczyć się przyrządzania degustowanych potraw. Spore zainteresowanie wzbudzała akcja „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców”, podczas której uczestnicy dowiedzieli się niemal wszystkiego o korzyściach płynących z codziennego spożywania polskich owoców i warzyw. Specjalną prezentację, promującą unijny program „Owoce w szkole” przygotowała Agencja Rynku Rolnego, której stoisko było nieustannie oblegane przez tłumy odwiedzających.

O oprawę artystyczną imprezy zadbało Polskie Radio SA. Dzieci bawiło Centrum Uśmiechu i artyści cyrkowi, ze sceny do wspólnego śpiewania i zabawy zachęcała Majka Jeżowska, a na zakończenie wystąpił zespół De Mono.

Gospodarzom i organizatorom należą się najwyższe oceny za profesjonalne przygotowanie imprezy, ogromną gamę pomysłów na zabawę oraz zapewnienie wielu różnorodnych atrakcji. Znakomitą ideą było połączenie imprezy z Dniem Matki, co stworzyło możliwość wspólnej zabawy i aktywnego wypoczynku dla wielu rodzin.

Rodzinnej imprezie towarzyszyła konferencja naukowa „Media relations w sektorze rolno-spożywczym”. Omawiano rolę i znaczenie mediów w kształtowaniu pozytywnego wizerunku polskich artykułów rolno-spożywczych wśród konsumentów w kraju i za granicą.

Program Poznaj Dobrą Żywność prowadzony jest przez resort rolnictwa od 2004 roku. Jego celem jest motywowanie producentów i przetwórców do podnoszenia jakości swoich wyrobów. – Znak Programu jest wyznacznikiem i gwarancją najwyższej jakości – wyjaśnia Anita Szczykutowicz, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji resortu rolnictwa. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi nadaje produktowi znak PDŻ na okres trzech lat. Aby utrzymać prawo używania znaku PDŻ na kolejne 3 lata, producent musi ponownie poddać swój wyrób ocenie. Dzięki temu walory smakowe i jakościowe oznaczonych artykułów rolno-spożywczych utrzymywane są na niezmiennie wysokim poziomie.

Janina Tomczyk


Zamów prenumeratę: zielonysztandar.com.pl/prenumerata
Cały tekst dostępny w wersji papierowej tygodnika Zielony Sztandar lub na platformach sprzedaży online



Podobne artykuły