Polski i europejski drób budzi zainteresowanie w Chinach

5-7 maja w Szanghaju odbyło się jedno z największych wydarzeń sektora rolno-spożywczego w Azji – targi SIAL China. Siedemnastą edycję tej imprezy odwiedziło ponad 50 tysięcy osób, które podczas trzech dni spotkań mogły zapoznać się z ofertą produktową na blisko 3 tysiącach stoisk. Wśród wystawców nie zabrakło Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej, która promowała zalety europejskiego drobiu.

 

Drób to jeden z tych nielicznych europejskich produktów, który jest dla odbiorców zagranicznych nie tylko wyrobem o bardzo dobrych parametrach jakościowych, ale także jest atrakcyjnym produktem pod względem cenowym. W 2014 r. w Unii Europejskiej wyprodukowano 13,1 mln ton mięsa drobiowego, z czego na eksport przeznaczono 1,5 mln ton. Polska jest obecnie liderem branży drobiarskiej w Unii Europejskiej. Ponad 40 proc. naszej produkcji jest przeznaczonej na eksport. Nadal jednak głównym czynnikiem determinującym duży eksport mięsa drobiowego jest niska cena, polskie mięso jest bowiem najtańsze w całej Unii Europejskiej. Nie bez znaczenia jest jednak także duża aktywność handlowców, działania marketingowe i dobra logistyka. Na sukces eksportowy ma też bezpośredni wpływ aktywność Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej, której członkowie posiadają blisko 90 proc. udziału w polskim eksporcie drobiu. Jednym z przejawów tej aktywności jest obecność KRD-IG na prestiżowych targach międzynarodowych. Stąd nie dziwi obecność KRD-IG na jednym z największych wydarzeń sektora rolno-spożywczego w Azji – targach SIAL China. W dniach 5-7 maja zwiedzający mogli spotkać się i porozmawiać z organizatorami i ekspertami programu „Europejski drób – w jakości siła”, a także przedstawicielami europejskiej i polskiej branży drobiarskiej. W tym czasie prowadzone były dyskusje na temat walorów i standardów produkcji drobiu, a także rozwoju współpracy handlowej z krajami regionu. Nawiązane relacje biznesowe powinny przełożyć się na wzrost importu europejskich produktów drobiowych na rynek azjatycki. Ważnym elementem obecności delegacji KRD-IG na targach SIAL China były spotkania z przedstawicielami lokalnych instytucji odpowiedzialnych m.in. za certyfikację polskich zakładów drobiarskich pod kątem eksportu na rynek Chin – AQSIQ i CNCA. – Cieszymy się, że nasza obecność na jednym z najważniejszych azjatyckich wydarzeń branżowych spotkała się z ogromnym uznaniem ze strony uczestników targów. Po produkty pochodzące z Unii Europejskiej sięga coraz więcej konsumentów, dla których bardzo istotne są regulacje prawne określające standardy produkcji mięsa drobiowego w krajach Wspólnoty. Gwarantują one wysoki poziom bezpieczeństwa, najlepszą jakość, a także doskonałe walory smakowe. Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy wzrost popytu ze strony chińskich odbiorców na produkty drobiowe z Unii Europejskiej, w tym przede wszystkim z Polski. Dostrzegamy ogromny potencjał dla dalszych działań nie tylko na rynku chińskim, ale także na rynku tajwańskim i wietnamskim oraz na rynkach Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich – tłumaczy Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej.

Dorota Olech


Zamów prenumeratę: zielonysztandar.com.pl/prenumerata
Cały tekst dostępny w wersji papierowej tygodnika Zielony Sztandar lub na platformach sprzedaży online



Podobne artykuły

  • Czarne chmury przed żniwami

    To już pewne. Parlament Europejski podjął decyzję o zwiększeniu bezcłowego kontyngentu na import niektórych produktów rolnych z Ukrainy. To bardzo …

  • ASF – niekończąca się opowieść

    Po okresie dłuższej przerwy (trwającej od września ub. r.), czerwiec to prawdziwy wylew nowych ognisk w stadach trzody chlewnej. W …

  • Zielona moc

    Biopaliwa na stałe zagościły w silnikach naszych samochodów, a ich produkcja w Polsce stanowi pokaźną część gospodarki prowadzonej na terenach …