QAFP na obcasach

Obecnie znajomość Systemu QAFP kształtuje się na poziomie 8 proc. (według badań Milward Brown przeprowadzonych na zlecenie Agencji Rynku Rolnego). „QAFP na obcasach” to kampania produktowa, której celem jest zwiększenie rozpoznawalności znaku.

Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego rozpoczyna kolejną, piątą już kampanię promocyjno-informacyjną w ramach promowania systemu QAFP.

Wszystkie działania prowadzone w ramach obecnej kampanii skierowane będą do kobiet w różnych grupach wiekowych. Kobieta kojarzona jest tradycyjnie jako strażniczka domowego ogniska, dbająca o zdrowie i zdrowy tryb życia najbliższych, decydująca o zawartości koszyka zakupowego w gospodarstwie domowym. To kobiety na ogół podejmują codzienne decyzje o zakupach tych, a nie innych produktów, w tym przede wszystkim produktów żywnościowych, kształtując tym samym nawyki żywieniowe swoich najbliższych. Celem kampanii „QAFP na obcasach” jest poszerzenie wiedzy kobiet na temat mięsa wieprzowego i wędlin oznaczonych symbolem QAFP, w szczególności zasad ich wytwarzania oraz czynników wpływających na ich jakość, a także umiejętności rozpoznawania walorów takiego mięsa. Kampania prócz działań promocyjnych będzie posiadała także wymiar edukacyjny z zakresu kształtowania dobrych nawyków żywieniowych. UPEMI w trakcie pokazów kulinarnych odbywających się podczas licznych spotkań z potencjalnymi konsumentami będzie podpowiadać jak wybrać odpowiednie mięso, jak rozpoznać jego jakość i walory smakowe oraz jak prawidłowo  zaserwować je np. dzieciom. Specjaliści podzielą się z konsumentami swoją wiedzą i doświadczeniem, podpowiedzą jak smacznie i zdrowo przyrządzić dania z wieprzowiny, zachęcą kobiety do eksperymentowania w zaciszu domowych kuchni z mięsem wieprzowym.

Liga Kobiet Polskich

W sobotę, 19 października 2013 roku, w warszawskim Hotelu Radisson Blu Sobieski na jubileuszowej gali Ligi Kobiet Polskich nastąpiła kolejna odsłona kampanii QAFP.

Tym razem działania pod hasłem „QAFP na obcasach” skierowane są przede wszystkim do kobiet, domowych kreatorek smaku, strażniczek zdrowego stylu życia, managerek domowych zakupów. UPEMI jako oficjalny partner organizacyjny Gali zadbał o całą oprawę kulinarną tego wspaniałego wieczoru.

Na stołach królowały schab wieprzowy faszerowany grzybami z sosem żurawinowo-gruszkowym, roladki z polędwiczek wieprzowych faszerowane suszonymi owocami czy polędwiczki wieprzowe faszerowane serem Dor Blue z mango chutney. Uczestniczki Gali smakowały również znakomite wędliny wyprodukowane  zgodnie z zasadami systemu QAFP, szczególną popularnością cieszyła się kaszanka. Przebojem wieczoru okazało się trio mięs: karkówka, schab i polędwiczka oznaczone symbolem QAFP. Zaproszeni goście rozkoszowali się niepowtarzalnym smakiem i jakością serwowanych potraw. Nad całością przygotowań kulinarnych czuwał szef kuchni Radisson Blu Sobieski. Nad oprawą artystyczną gali czuwał patron medialny TVP.

Jubileusz 100 – lecia Ligi Kobiet Polskich, jednej z najstarszych organizacji społecznych działających na rzecz kobiet i ich rodzin, zgromadził w salach hotelu ponad 300 kobiet z całej Polski oraz zaproszone na ten wieczór delegacje kobiet z Chin, Rosji i Czech, a także gości specjalnych wyróżnionych przez organizację pamiątkowymi statuetkami.

Szczególne podziękowania wraz z pamiątkowym dyplomem Przewodnicząca Ligii Kobiet Polskich Aldona Michalak skierowała na ręce prezesa zarządu UPEMI Wiesława Różańskiego za wspaniale i profesjonalnie przygotowaną kulinarną część Gali.

W krótkim przemówieniu prezes UPEMI zaprezentował główne założenia systemu QAFP i zachęcił zgromadzone kobiety do zwracania bacznej uwagi na produkty, które na co dzień wkładają do zakupowych koszyków. Przekonywał także do artykułów oznaczonych symbolem QAFP, jako produktów gwarantujących zawsze najwyższą jakość.

– Mamy nadzieję, że zaserwowane specjały z mięsa wieprzowego były najlepszą wizytówką Systemu oraz najskuteczniejszą reklamą dla QAFP. Miło nam było gościć szacowną Jubilatkę i razem z nią wejść w nowe stulecie Ligii ze znakiem jakości QAFP – podsumował prezes Wiesław Różański.

Nie ma jak u babci…

Kto jak nie babcia, kojarzy się wszystkim z dobrą, zdrową i domową kuchnią. Przepysznymi frykasami robionymi tradycyjnymi metodami według sprawdzonych receptur. Dlatego UPEMI postanowiło wykorzystać ten pozytywny wizerunek kobiet i razem z Uniwersytetem Trzeciego Wieku zorganizować uroczyste obchody Dnia Babci i Dziadka. W ramach obchodów odbędą się warsztaty i pokazy kulinarne, degustacje produktów QAFP, będą także  porady dietetyków. UPEMI swymi działaniami chce przekonać seniorów jak ważny dla zdrowia jest wybór odpowiednich wyrobów mięsnych i wpłynąć jednocześnie na świadomość dokonywania takich wyborów. Dziadkowie i Babcie są przecież postrzegani jako domowi liderzy opinii, a za ich pośrednictwem można dotrzeć z przekazem dotyczącym świadomego kształtowania nawyków żywieniowych do wnuków i ich rodziców..

Dzień Kobiet

8 marca – Dzień Kobiet – UPEMI proponuje uczcić w wyjątkowy sposób – kameralną, elegancką imprezą w jednym z warszawskich teatrów, gdzie zaproszone przedstawicielki świata nauki, biznesu i polityki, liderki opinii i kobiety sukcesu będą mogły w miłej atmosferze degustować dania i przekąski wyprodukowane z najwyższej jakości mięsa ze znakiem QAFP. Najlepsi szefowie kuchni będą starali się zaskarbić sobie sympatię pań i uznanie dla przygotowanych potraw. Grupa kobiet wytypowana do tego przedsięwzięcia jest starannie dobrana, znane ogółowi postacie ze świata biznesu i polityki są często kreatorami nowych wzorców i ambasadorami innowacyjnych projektów.

Dla każdego coś… smacznego!

Inną  oczywistą grupą docelową, do której zostaną skierowane działania w ramach kampanii „QAFP na obcasach” są młode mamy i ich pociechy. To właśnie dla nich przewidziane są w klubokawiarniach trzy wspólne imprezy z okazji połączonego Dnia Matki i Dnia Dziecka. W ramach tych działań proponowane będą warsztaty kulinarne dla mam i dzieci wraz z degustacjami przygotowanych potraw. Zespół animatorów zachęcał będzie maluchy i ich mamy do przygotowania wesołych kanapek i prostych przekąsek z wykorzystaniem wędlin oznaczonych symbolem QAFP. W ramach dni otwartych dystrybuowane będą także dwa wydawnictwa, obydwa przeznaczone dla dzieci i przekazujące w sposób zabawny najprostsze informacje dotyczące zdrowego odżywiania.

Wszystkim zaplanowanym spotkaniom bezpośrednim z kobietami towarzyszyć będą różnego rodzaju działania medialne. Ukażą się okolicznościowe wydawnictwa – takie jak kolorowanki dla dzieci z edukacyjnym przekazem, krzyżówki i rebusy dla seniorów, czy poradniki żywieniowe zawierające przepisy i informacje o wartościach mięsa wieprzowego i wędlin.

Cała kampania „QAFP na obcasach” potrwa od 1 października 2013 roku do czerwca 2014 roku i zostanie sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, zaś jej realizatorem będzie Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.

D.O.

 

 

 


Zamów prenumeratę: zielonysztandar.com.pl/prenumerata
Cały tekst dostępny w wersji papierowej tygodnika Zielony Sztandar lub na platformach sprzedaży online



Podobne artykuły

  • Nieznana historia największego protestu przeciwko komunistom w Płocku

    Niewiele osób pamięta dziś, że Płock stał się areną jednego z największych sprzeciwów wobec komunistycznego terroru i represji powojennych. Był …

  • Czas Witosa

    To były upalne sierpniowe dni 1920 roku. W powietrzu czuć było atmosferę strachu i przeświadczenia co do zbliżającego się wkrótce …

  • Opinogóra stawia na PSL

    Piotr Czyżyk popierany przez Polskie Stronnictwo Ludowe został nowym wójtem gminy Opinogóra. Pokonał w drugiej turze Annę Koral z PiS. …